Header Ads

Lelaki Ini Herdik Dan Halau Wanita Keluar Dari Masjid Kerana Tidak Bertudung

Nak Isu Viral? Like Page Kami:



Masjid dilihat bukan sahaja sebagai tempat menunaikan ibadat solat semata malah ianya menjadi satu tempat dimana pelbagai aktiviti ilmu atau yang memberi faedah kepada masyarakat. Kadang-kadang masjid juga berfungsi sebagai tempat perlindungan bagi mereka yang memerlukan. 

Namun, viral di media sosial ketika ini video dimana seorang lelaki telah ditengking oleh lelaki lain kerana anak perempuannya tidak bertudung di kawasan masjid. Video yang berdurasi selama 15 saat itu bagaimanapun menerima kecaman netizen kerana cara teguran pemuda terbabit yang agak biadap. 

Menurut video tersebut wanita terbabit berhenti sebentar di masjid sementara menanti hujan berhenti dan pada masa yang sama menemani ibunya makan. Video yang dimuat naik oleh Lisza Laressa ini mendapat hampir 9 ribu perkongsian dan ditonton hampir 500 ribu tontonan. 

Kejadian : masjid , hospital besar kuala lumpur

Memg salah akak, kawasan masjid, kena pakai tudung,.ni pon sbb nk tumpang berteduh sementara nak tggu ujan stop & petir kilat reda,.sementara nk temankan mak mkn nasi,.yelahh dari pagi mak akak xmkn ape2,.sementara nk tggu time melawat adik accident kt wad,.

Tiba2, ada seorg hamba Allah, dtg trus sound,." Ni masjid kan? Ni masjid kan? Ko tu xpakai tudung, tlg hormat masjid, so ko bleh kuar skang !"

Tp memandangkan mak tgh mkn, so ingt nk tggu la mak abih mkn,.

Rupa2nya die dtg lagi, trus sound kali ke2, " kan aku dh kata kan? Ni masjid kan? Ko ni xhormat masjid ke?!

Ayah akak trus menyampuk, " lepas isteri sy mkn ni, kami sume akan kua, lgpon, ujan lebat & petir, sy nk berteduh kejap,.( dlm video tu, korang pon nmpk kan, mak akak pon xabih mkn pon lagi )

Tgkla cara anak muda berbahasa ngn org tua cmne? Angkat2 tgn cmtu? Klu nk marah akak, marahla akak sorg, tp ngn org tua pon ko punye la tggi sore,,oo siap ckp, " aku polis bantuan sini !"

Oo cmni rupanye polis bantuan ye org2 sekeliling situ, leraikan & suruh kami semua beredar je dari situ,.org2 situ pon ckp blk kt die,.salah cara ko ni tegur org!

Kesian mak abah, org main herdik2 je,.alahaiii,.besar sgt ke salah akak? nasibla akak pk memg akak yg salah,so akak diamkan je ,.

Disebabkan ujan lebat, petir kilat, terima kasih atas ihsan org ramai bg payung utk mak abah tadi dan kami bertiga , kua dlm hujan lebat, akak terpaksa berbasah dlm hujan, sbbnya payung utk mak & abah pakai.


No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.