Header Ads

"Rumah Tangga Ibu Bapaku Dibina Hampir 25 Tahun Kini Di Ambang Peceraian"

Nak Isu Viral? Like Page Kami:



Tiada siapa yang inginkan peceraian dalam kehidupan rumah tangga. Ianya memberi kesan kepada semua orang terutamanya anak-anak. Lebih mengecewakan jikalau perkahwinan itu telah dibina sekian lama. 

"Ayah Takde Pun Takpe"

Sedih bila mgenangkan bila mana kedua ibu bapa diambang pceraian. Rumah tangga dibina hampir 25tahun. Utk mkluman sy anak sulung dr 8beradik. Adik2 semua dah besar tgal yg bongsu kecik masih sekolah di darjah 4(mak ayah kwin muda). Punca dia dr ayah. 

Kesian bila kenangkan nasib mak. Dlu ayah xbkerja mak lha yg sara dia. Tp masa ayah kerja pun dia xpnh jalankn tggjawab dia seorg ayah. Semua nya mak mak mak. Sampai kami boleh tpikir ayah xde pun xpe sbb mak yg sara kami. Mak yg bagi kami makan. Mak lha segala2nya bagi kami. 

"Mak Dah Tak Sanggup Nak Tanggung Semua"

Mak dah sehabis mungkin ptahankan ikatan yg dibina.mungkin mak dah xsanggup lg nk tggng semua ni. Ikutkn cerita ayah dah mula bkerja.Mmg mula2 dia bg mak duit blnje dapur.duit sekolah adik(mak dh xkerja da,buat kuih muih sikit2).skg semua atas ayah.tp ikutkn cerita ayah suruh mak belikn dia nset. 

Ayah pesan beli nset kecik jgn besar.tp mak beli yg besar.harga dua2 sama je.start dr tu ayah marah2 mak.jadikn punca.duit blnje semua dia ambil balik.siap pesan makn minum dia jgn ambil tahu da pandailha dia nt. 

Mak dah tukar nset tu.beli mcm yg dia nak.Call mak dia cite semuanya. Sebak rasanya.ayah bila ada duit buat mak mcm dah xde guna.bila xde duit maklha yg tanggung.kami tlg mana yg tmampu je sbb gaji xberapa besar sgt. 

Sedih bila mgenangkan nasib mak.mak kata dia nk minta fasakh. Apa pandangan semua. Sy redho kalau jodoh mereka sampai situ saja. Sbb xsanggup nk tgk mak menanggung beban. kami Sayang mak sangat2.


No comments

Note: only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.